Saturday, 15 March 2014

Coretan Ahad ..

Salam 1 Malaysia to all bloggers..hari aku rajin sedikit nk berceloteh dkt sini..
Alhamdulillah hari ni dah hari ke-2 hujan turun setelah sekian lama tdk turun..barulah rasa nyaman sikit udara untuk disedut~ahhh leganya~
...kalau rasa gembira tepuk tangan *(tepuklah)~
kalau rasa gembira beginilah caranya *( senyum memanjang :-D..)~
ok lah hepy2 jgk tp kena ingat org lain yg berada dlm kesusahan yg sekarang ini sdg diuji oleh Tuhan, oleh itu janganlah kita lupa untuk mendoakan kesejahteraan dan keselamatan mereka kerana doa jgk sedekah..kalau kita x mampu nak memberi sedekah dlm bentuk yg boleh dilihat sbg contoh wang ringgit kita boleh sedekah doa..asalkan doa untuk kebaikan insyaallah akn diterima oleh Allah SWT..
*****
Countdown utk result SPM yg bakal tiba pd 20 Mac 2013..aku kena get ready hati dan perasaan ni..apa pun keputusan yg bakal diterima nak x nak kenalah redha saja..macam mna keputusan kita itulah yg menunjukkan sejauh mna usaha kita.Walau apapun SPM bkn lah segalanya lagi.SPM sbnrnya baru permulaan bagi perjalanan kita sbgai seorang pelajar untuk mengahadapi cabaran yg lebih besar di msa hadapan..dan untuk kemajuan diri kita hendaklah sentiasa meggelengkan usaha serta kita perlulah meletakkan matlamat yg ingin disasar tentang apa yg ingin kita capai..
Aku masih ingat lagi kata2 dpd pengetua sekolah aku tentang :

DUIT
D-doa
U-usaha
I-ikhtiar
T-tawakal

Untuk menjadi seorang yg berjaya empat elemen di atas mestilah ada dlm diri kita.Empat elemen ini amat penting untuk mencapai kejayaan.Orang yg selalu gagal namun dia tetap tdk berputus asa adalah org yg berjaya..
OKlah tu saja yg boleh aku share setakat ini...nanti akan aku kongsikan lagi maklumat yg Insyaallah berguna untuk kita semua..

SELAMAT BERAMAL..

1 comment:

  1. Alhamdulillah memang sekarang ni dah banyak hujan bagus la :D
    Eh result SPM 20 Mac 2013?? bukan 2014 ker? hahah pape la janji result ok bagus cemerlang tak gitu?? so cane? huhuuu.. mesti senyum gembira kan amik hari tu..

    Suka huraian DUIT tu .. thanks share di sini :D

    Salam Kenal Juga dari saya :D - http://timetravelafif.blogspot.com/2014/05/kembara-england-part-6-camden-town.html

    ReplyDelete